مواد معدنی ( نمک های معدنی ) bgcolor="#ebf1f7" background="/weblog/theme-desiner/01/1.gif">
نوشته شده توسط : علی
آپلود عکس" border="0">

15 ماده معدنی در ارتباط با عملکرد سلول ها مورد نیاز بدن شما می باشد. در زیر تعدادی از مهمترین آنها را شرح می دهیم :

کلسیم : ارزش روزانه 1000 میلی گرم است. دکتر دمپانبور بیان می دارد : «اگر من مجبور بودم یکی از مواد معدنی را که خیلی از مردم باید به آن توجه داشته باشند را انتخاب کنم قطعا کلسیم را انتخاب می کردم».

نوجوانان و افراد بیش از 50 سال روزانه از 200 تا 1300 میلی گرم کلسیم احتیاج دارند. افرادی که در رژیم های غذایی اشان مقدار زیادی کافئین (قهوه) مصرف می کنند یا کسی که سیگار می کشد باید همچنین با بالا بردن مصرف کلسیم شان توجه داشته باشند و فراموش نکنند که برای جذب کلسیم مورد نیاز بدنشان باید حداقل 400 میلی گرم ویتامین D به دست بیاورند. کلسیم بیشتر در شیر، پنیر و ماهی وجود دارد. کلسیم همچنین برای انقباض ماهیچه ها لازم است.

کروم (فک کروم) : روزانه باید 120 میلی گرم مصرف شود. یکی از عملکردهای (نقش) کروم شرکت در فرآیند تبدیل چربی ها و کربوهیدرات ها به انرژی است. تحقیقات نشان دادده اند که مکملات کروم، توده عضله ای را افزایش داده و چربی را از بین می برد. طبق مطالعات پژوهشی بی شمار اگر شما تمایل به خوردن مکمل آن دارید 2000 میکروگرم از آن هر روز، تا حدودی بی خطر است. البته همیشه توصیه های پزشکی را جدی بگیرید.

 منیزیم : مقدار مصرف روزانه 400 میلی گرم است این ماده ی معدنی به تجزیه ی گلوکز، مولکول اسیدهای چرب و آمینواسیدها کمک می کند. همچنین به تجزیه و مصرف کربوهیدرات ها و پروتئین ها نیز کمک می کند، همین طور به ارسال تکانه های (ضربات) پر تشنج از این سر رشته های عصبی به آن سر ماهیچه ها کمک می کند.

منگنز : بدن ما هر روز به مقدار بسیار کمی (در حدود 2 میلی گرم) از این عنصر نیاز دارد. منگنز برای تلفیق کلسترول و استخوان های سخت و قوی ضروری است. دکتر اسپانبور می گوید : «منگنز به سوزاندن گلوکز که منبع اولیه برای انرژی و استقامت است، کمک زیادی می کند» مقادیر کافی منگنز تا 10 میلی گرم به نظر بی خطر می رسد. اما احتیاجی به مصرف بیشتر از این مقدار نیست.

فسفات : مقدار مصرف روزانه، 1000 میلی گرم است؛ همانند کلسیم و کنگنز. این ماده ی معدنی برای سخت شدن استخوان ها لازم است و بدن در عمل آوردن کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها کمک می کند. چون فسفات می تواند در بسیاری از انواع مختلف غذاها یافت شود مصرف مکملات آن برای تعداد کثیری از مردم غیر ضروری است.





:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آذر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: